Svarbi riebalų rūgštis mūsų organizmui

Mūsų organizmui būtinos polinesočiosios ir mononesočiosios riebalų rūgštys. Lietuvoje su maistu gauname per daug sočiųjų riebalų, kurie nukonkuruoja būtinas riebalų rūgštis. Įrodyta, kad tose šalyse, kur valgoma daug nesočiųjų riebalų rūgščių, mažiau pasitaiko infarkto, insulto atvejų, mažesnė krešulių krajagyslėse susidarymo galimybė.
Riebalai naudingi kaip energijos šaltinis, energijos atsargos, taip pat padeda tinkamam nervų ir smegenų funkcionavimas, išlaikyti sveiką odą bei kitus audinius, taip pat riebalai formuoja lytinius hormonus.
Omega-3 polinesočiųjų rūgščių su maistu gauname per mažai. Jos atlieka ypatingą vaidmenį sveikatai, kaip, pavyzdžiui:

  • Užkerta kelią širdies ir kraujagyslių ligoms;
  • Palaiko gerą imuninę sistemą;
  • Apsaugo nuo insulto;
  • Neleidžia susirgti diabetu;
  • Palaiko sveiką nervų veiklą;
  • Gerina atmintį;
  • Gerina regėjimą.

Omega-3 rasite žuvyse, jūros žinduoliuose, kriliuose, kiaušiniuose, mėsoje, moliūgų sėklose, sojos, rapsų, alyvuogių aliejuje, šparaginėse pupelėse, pertražolėse, krapuose, kalendroje.