MĖGSTATE KAITINTIS SAULĖJE? PRIVALOTE TAI ŽINOTI!

Prasidėjus vasaros sezonui, mėgstate saulės vonias? Tačiau ar žinote, jog ilgai būdami saulėje, rizikuojate savo sveikata, o galbūt net ir gyvybe?

Karštyje ir saulėje greitai galima nusideginti, perkaisti, gali atsirasti mėšlungis ar ištikti šilumos  arba saulės smūgis. Nesaikingas mėgavimasis saulės spinduliais gali sukelti odos ligas. Karščio ypač saugotis turėtų sergantieji širdies ir kraujotakos ligomis, diabetu, onkologinėmis ir kitomis lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis. Sunku per karščius stambesniems, aktyviai sportuojantiems, sunkiai fiziškai dirbantiems žmonėms, gali nukentėti mažai skysčių vartojantys žmonės.

 

Tad ką būtina žinoti ir kaip apsisaugoti nuo pavojingų saulės spindulių?

  • Gerkite daug skysčių. Sunkiai dirbantis ar aktyviai sportuojantis žmogus karštą dieną turėtų išgerti 2-4 stiklines per valandą. Nepiktnaudžiaukite kava, nes ji šalina skysčius. Negerkite labai šaltų gėrimų, nes gali atsirasti pilvo spazmai, dar daugiau neteksite skysčių gerdami alkoholį ir gėrimus su saldikliais. Taip pat venkite energetinių gėrimų, ypač žmonės, turintys širdies problemų.
  • Rinkitės tinkamą aprangą. Vilkitės lengvų, natūralių audinių, taip pat šviesius, atspindinčius saulės šviesą, drabužius.
  • Saugokitės saulės spindulių. Nepamirškite apsauginių saulės kremų – juos rinkitės pagal savo odos tipą. Pagal Lietuvos klimitą rekomenduojama naudoti 15-20 SPF kremą. Saulės spinduliai intensyviausi 11-16 val., todėl šiuo metu stenkitės nebūti ilgai saulėje, jei esate priversti būti – nepamirškite galvos apdangalo, apsauginio kremo bei gerti daug vandens. Neužsiimkite aktyvia sportine veikla.
  • Jei visgi įkaitote, nešokite maudytis į šaltą vandenį. Geriausia būtų lįsti pamažu, nesukeliant kūnui šoko. Taip pat galite kūną tiesiog ištrinti drėgna kempine.