APGAULINGAS PAVASARIS IR JO PAVOJAI

Išlindus pirmiesiems pavasario saulės spinduliams, skubame nusimesti sunkius žieminius paltus ir mėgautis seniai laukta šiluma. Tačiau dažnai pamirštame, jog pavasaris – itin rizikingas metų laikas, kai padaugėja sergančių peršalimo ligomis. Taip nutinka todėl, jog žmogaus organizmas būna atpratęs nuo itin staigių oro ir temperatūros pokyčių.

Vienas dažniausių peršalimo simptomų – sloga, taip pat peršalimas pasireiškia padidėjusia gleivių sekrecija, kosuliu, nosies gleivinės paburkimu, galvos skausmu, čiauduliu, o tai neretai iššaukia karščiavimą. Taip pat, po bendrojo organizmo nusilpimo ir peršalimo, gali prasidėti infekcinės ligos, atsirasti komplikacijų, kurios dažniausiai paliečia viršutinių takų sritį bei arčiausiai esančius organus.

Specifinio peršalimo gydymo nėra. Gydymas yra tik simptominis, palengvinantis ligos simptomus. Rekomenduojamas gausus skysčių vartojimas, lovos režimas, nosies higiena (nosies plovimas hipertoniniais tirpalais).

Tačiau kaip sumažinti riziką ir išvengti peršalimo ligų? Štai Jums keli patarimai:

  • Stiprinkite imunitetą. Viena iš išeičių – kasmet skiepytis. Bet yra ir paprastesnis variantas – vartoti įvairias imunitetą stiprinančias priemones: česnaką, ežiuolę, imbiero preparatus, medų, vitaminą C. Taip pat valgykite kuo daugiau vaisių, daržovių, kitų vitaminų turinčių produktų, gerkite šiltas žolelių arbatas. Svarbiausia – stiprinkite imunitetą nuolatos.
  • Grūdinkitės. Kasdien išeidami pasivaikščioti ar užsiimdami fizine veikla, stiprinsite savo imunitetą ir grūdinsite organizmą – taip užkirsite kelią peršalimui. Tačiau svarbu tai daryti nuolatos, nes susirūpinus tuo tik atšalus orams, norimo rezultato nepasieksite.
  • Saugumas. Venkite staigių temperatūros pokyčių, skersvėjų.
  • Tinkama apranga. Drabužiai, liečiantys kūną, turėtų būti iš natūralaus pluošto, nes tik tokie geriausiai padeda išsaugoti šilumą. Dėvėkite sezonui tinkamus rūbus, bei apavą. Geriausiai tiktų drėgmei nepralaidi avalynė. Jei vis dėlto sušlapote kojas, būtina kuo greičiau pasikeisti avalynę. Šaltu oru, net ir trumpam išbėgant į lauką, apsivilkite šiltais drabužiais ir apsiaukite tinkamą avalynę.
  • Vėdinkite patalpas. Eidami pietauti su kolega, palikite pravirą langą, tą patį darykite ir namuose. Dažnas vėdinimas užkirs kelią plisti virusams ir bakterijoms.
  • Plaukite rankas. Kuo dažniau plaukite rankas, ypač – grįžę iš lauko ar kitų patalpų.